Voortgang Renovatie

Voortgang renovatie

27 mei 2015 Update renovatieplannen vanuit bestuur

De afgelopen periode zijn we achter de schermen druk bezig om de komende renovatie voor te bereiden. Belangrijkste vragen zijn hierbij:  wat pakken we dit seizoen aan, hoe plannen we dit in en wie ondersteunen ons hierbij?

Wat pakken we aan

In de oorspronkelijke plannen was voor dit jaar gepland om het sanitair en de bestuurskamer te verplaatsen. Nu er meer geld beschikbaar is gekomen is besloten een aantal werkzaamheden eerder in te plannen en een aantal toe te voegen. Zo was er in het oorspronkelijke plan uitgegaan van de bestaande vloerafwerking en de gevel stralen en impregneren. In de huidige plannen wordt de buitengevel volledig vervangen en ook een nieuwe vloer aangebracht. Deze extra werkzaamheden kunnen gefinancierd worden uit de bijdrage van de tennisvereniging aan het sanitair en de meeropbrengst van de veiling.

Hoe plannen we dit in

Aangezien zaterdag 30 mei het jaarlijkse 10 dorpentoernooi voor de F1 jeugd in Nagele staat gepland en de daaropvolgende week het dorpsfeest plaatsvindt is besloten om vanaf 06 juni te starten met het uitruimen en slopen. Globaal is hier een week voor gerekend waarna wordt begonnen met de opbouw van de binnenwanden. Afhankelijk van de planning van de metselaar en levering kozijnen zal in deze zelfde periode de buitengevel worden opgemetseld. Na het opbouwen van de wanden zijn de opvolgende twee weken gepland voor afmontage installatiewerk, aftimmerwerk en tegelwerk sanitair. Hierna is gerekend met een aantal weken vakantie om vervolgens in week 33 de puntjes op de i te zetten, de kantine schoon te maken en het meubilair en inventaris weer in te huizen.

Week Werkzaamheden
Week 24 Uithuizen en sloopwerk
Week 25 en 26 Ruwbouw binnen en buiten
Week 27 en 28 Afbouw
Week 33 Afronden, schoonmaken en in huizen

Op papier eenvoudig gesteld, in de praktijk zal er heel wat werk verzet moeten worden om dit te kunnen realiseren.

Wie ondersteunen ons

Om deze ambitieuze planning te kunnen realiseren is gekeken naar continuïteit in de aansturing en uitvoering. Zo is voor de buitengevel de fa. Hulsman gevraagd het totale metselwerk op zich te nemen. Hilko Meijer is gevraagd het installatie materiaal te leveren,  te adviseren tijdens de uitvoering en te ondersteunen waar nodig bij de afmontage. De firma Weever zal de levering van de bouwkundige materialen verzorgen, de kozijnen laten plaatsen en de gietvloer in het sanitair aanbrengen en daar waar nodig ondersteunen.

Om ook de interne continuïteit te waarborgen wordt dit project door een aantal mensen gezamenlijk aangestuurd, waarbij iedere week een ander persoon de coördinatie op het werk verzorgd. Gerbrand van der Sar, Taco van der Sar, Wilco van der Sar en ondergetekende zullen dit deel voor hun rekening nemen.

Momenteel zijn we in afrondende fase met de diverse aannemers en wordt gewerkt aan de planning om zo ook de vrijwilligers op het juiste moment in te kunnen plannen. Naar verwachting wordt dat volgende week afgerond.

Wordt vervolgd…

Sjoerd Postma