Renovatieplan

In de op 14 november 2013 gehouden algemene ledenvergadering heeft het bestuur van voetbalvereniging Nagele haar leden het renovatieplan voor haar accommodatie voorgelegd. Dit renovatieplan bestaat uit een 4-tal fasen en zal niet in een keer maar in een aantal jaren worden uitgevoerd. Dit heeft alles te maken met de beschikbare financiële middelen en de inspanning die met deze renovatie gepaard gaat.  Voor het bij elkaar brengen van de financiële middelen is inmiddels een commissie in het leven geroepen. Deze commissie heeft de opdracht om in totaal om  en nabij de € 80.000 bij elkaar te halen waarvan de eerste € 20.000 van de vereniging zelf afkomstig is. We onderscheiden de volgende fasen.

FASE 1: KEUKENRENOVATIE
De eerste fase van het renovatieplan beslaat de renovatie van de keuken. De huidige keuken bestaat uit een mengelmoes van apparatuur en inventaris wat in de loop der jaren is gedoneerd door leden/vrienden van de V.V. Nagele.  De huidige eisen aan hygiëne en veilig werken kunnen binnen de huidige keuken niet meer worden gehaald.

Dit betekent dat de volledige keuken gestript wordt en vanaf casco weer wordt opgebouwd. Dit betekent naast het vervangen van tegelwerk op wanden en vloeren ook dat de plafonds worden aangepakt en al het schilderwerk wordt gedaan. De installaties (water, afvoer, gas, verwarming en elektra) zullen worden vervangen en het elektra zal worden voorbereid om in fase 03 aan te sluiten op een centrale elektrakast.

Tot slot zal de keuken volledig voorzien worden van nieuw inventaris, zodat we de komende vijftien jaar moeiteloos mee kunnen.  Fase 1 is een belangrijke fase voor de rest van het project. Ten eerste om te zien hoe we de renovatie starten en ten tweede omdat in deze fase de eerste keuzes in kleur en materiaal zullen worden gemaakt. Deze kunnen in de latere fasen weer worden toegepast.

Het bestuur heeft in de bestuursvergadering van maandag 2 februari 2014 besloten om de renovatie voor de keuken op te starten. De renovatie zal beginnen in juni en zal nog voor de zomervakantie afgerond gaan worden

FASE 2: KLEEDKAMERRENOVATIE
Enkele jaren terug zijn kleedkamer 1&2 gerenoveerd. Nu is het de beurt aan kleedkamer 3&4. De renovatie betreft de volledige binnenzijde van de ruimte. Dit betekent vervangen tegelwerk douche en sanitairruimte. Vervangen leidingwerk doucheruimte en douchekoppen. Ook zal het toilet vervangen worden, de wanden in de kleedkamer betegeld worden en tot slot de banken vervangen worden.  Doel is om met de juiste aanpassingen een sobere en doelmatige opknapbeurt te realiseren.

FASE 3: SANITAIR, BESTUURSKAMER EN KANTINERENOVATIE
De renovatie van het sanitair en de bestuurskamer zijn los van elkaar beide nodig. Wanneer deze twee onderdelen als één geheel worden gezien, ontstaat er tevens de mogelijkheid om de inrichting van de kantine wezenlijk anders vorm te geven. De optimale optie betekent het verplaatsen van bestuurskamer en sanitair, waardoor de binnen- en buitenruimte meer samen een geheel gaan vormen. De keuze voor deze uitvoering, of een vereenvoudigde variant (renovatie van bestuurskamer en sanitair op bestaande positie) zal gemaakt worden op basis van de beschikbare financiën.

De optie waarbij het sanitair en bestuurskamer worden verplaatst betekenen dat de huidige entree van de kantine wordt gewijzigd in een buitenkozijn, waarachter een uit gipswanden opgetrokken ruimte is geplaatst. Alle installatiewerk wordt aangepast aan de eisen van de huidige tijd. Het sanitair zal volledig vernieuwd worden en tevens wordt bij plaatsing rekening gehouden met een eventueel toekomstig gedeeld gebruik met de tennisvereniging. Door het verplaatsen van de bestuurskamer zal de oorspronkelijke entree weer in ere worden hersteld en worden de bestaande kozijnen aan de noordgevel vervangen door kozijnen met openslaande (terras)deuren. Tot slot zal in de nabijheid van de entree een centrale elektrakast worden geplaatst van waaruit alles wordt bediend.

FASE 4:  BUITENGEVELRENOVATIE
De laatste fase van het renovatieplan richt zich op de buitengevel. Het stralen van gevel, het vervangen ven de voegen in het metselwerk en het impregneren van de gevel. Tevens zullen de deuren aan de westgevel vervangen worden. Tot slot zal het trespa van de koepel op het dak vervangen worden.