Afgeronde acties

“VEILING EEN ENORM SUCCES”

Zaterdagavond

Zaterdagavond

Op de 14e maart werd door de renovatiecommissie een grote veiling georganiseerd. De veiling moest eigenlijk het klapstuk worden van alle activiteiten die er tot op dat moment voor de renovatie georganiseerd waren. Vooraf is het heel erg moeilijk in te schatten wat zo’n veiling op kan leveren. De renovatiecommissie had de stille hoop om een groot deel van de op dat moment voor de renovatie nog benodigde financiën met deze veiling op te halen. Vooraf werden er bedragen genoemd van € 15.000,  € 20.000, € 25.000 en zelfs € 30.000. Allemaal mooie bedragen waarmee dan al een aardig bedrag van de nog benodigde financiën, een bedrag van om en nabij de € 37.000, binnen gehaald zou kunnen worden.

De renovatiecommissie had niets aan het toeval overgelaten. Vooraf was zo’n beetje aan alles gedacht. Er werden veel kavels binnen gehaald, er werd veel reclame gemaakt, de veilingloods werd mooi ingericht en er was een goede veilingmeester aangetrokken in de persoon van Gilbert Bastiaanssen. Ja daar kon het allemaal niet aan liggen. Belangrijk is natuurlijk wel dat er kopers zijn en dat de kopers ook nog wat te besteden hebben. De veiling begon even na achten en vanaf de eerste minuut zat de gang er in. Er waren veel kopers en er werd fors geboden. De ene kavel ging nog beter dan de andere kavel. Er werden in een tijdsbestek van een kleine 3 uur  bijna 300 kavels aan de man gebracht. Uiteindelijk gaat het dan om het eindresultaat. Het eindresultaat was heel snel bekend. Nog geen 10 minuten nadat de laatste kavel geveild was kon de renovatiecommissie de bruto-opbrengst van deze veiling bekend maken.

VeilingopbrengstVoorzitter Rens Koene kreeg van de renovatiecommissie een cheque aangeboden met de opbrengst van de veiling. De totale bruto-opbrengst bedroeg maar liefst ruim € 45.000. Een bedrag dat de stoutste verwachtingen overtrof. Door deze opbrengst heeft de renovatiecommissie haar doelstelling meer dan volbracht. Het totaal benodigde bedrag voor de renovatie is hiermee binnen gehaald. Het is meteen dan ook de laatste actie die door de renovatiecommissie georganiseerd werd. Een ieder die op welke wijze dan ook  heeft meegewerkt om tot dit mooie veilingresultaat te komen willen wij hierbij nogmaals bedanken. Het mag blijken dat V.V. Nagele een heel gezonde vereniging is die bij een ieder goed staat aangeschreven. Wij mogen hier met zijn allen best trots op zijn.

—————————————————————————————————————————————————–

“VERKOOP SHIRTS”

Doordat de diverse teams regelmatig in het nieuw gestoken worden bleef de oude, nog goede kleding, ongebruikt achter. Besloten werd om deze kleding te verkopen aan de leden en de opbrengst hiervan ten goede te laten komen aan de renovatie. Dat is inmiddels gebeurd. De kleding werd verkocht tegen lage prijzen maar toch waren wij niet ontevreden met de totale opbrengst van € 420.

—————————————————————————————————————————————————–

“VERKOOP TERRASHOUT”

Begin 2014 hebben de IJsclub en  de voetbalvereniging gezamenlijk een terras aangelegd . Om dit verder te kunnen afwerken werd de gemeente benaderd met het verzoek het materiaal van het ’t Schokkererf- terras  hiervoor te mogen gebruiken. De gemeente heeft hier positief op gereageerd onder de voorwaarde dat de verenigingen het zelf zouden demonteren en het terras van ’t Schokkererf op een nette wijze achter zouden laten. Deze toezegging kon gedaan worden zodat in mei en juni 2014 over gegaan kon worden tot het demonteren van het terras.
IMG-20140620-WA0002

Met een aantal vrijwilligers werd het terras uiteindelijk gedemonteerd en naar de locatie (voetbal/ijsclub gebracht). In oktober werd het terras bij de voetbal en ijsclub verder aangelegd. Uiteindelijk bleven er vlonderdelen over. Deze werden uiteindelijk te koop aangeboden. Sjoerd Postma nam deze verkoopklus op. Recentelijk zijn de laatste vlonderdelen verkocht. De uiteindelijke opbrengst bedroeg €775. Dit bedrag komt volledig ten goede aan de renovatie. IMG-20140620-WA0001

 

—————————————————————————————————————————————————–

“SPONSORLOOP GROOT SUCCES”

DSC_0448Op 13 juni werd een sponsorloop gehouden. Aan deze sponsorloop werd door veel seniorleden en jeugdleden deel genomen. Na afloop werd er in de kantine massaal naar de WK- wedstrijd Nederland-Spanje gekeken. Dit uiteraard onder het genot van een hapje en een drankje. Deze avond was zowel qua sfeer als financiële opbrengst een doorslaand succes. Het resultaat van deze avond mag er dan ook zijn want de totale opbrengst van deze avond bedroeg maar liefst € 8.757.

—————————————————————————————————————————————————–

“NAGELE 1 IS GAAN WIEDEN”

Nagele 1

Nagele 1 is een middag gaan wieden. Het was een zogenaamde schoffeltraining, bij de gebroeders Poppe aan de Zuidwesterringweg in Nagele . Dit om te werken aan het betere schoffel- en hakwerk. Bekend mag zijn dat Nagele 1 niet bekend staat om hun fysieke voetbal. Met deze “training” werd gelijk de renovatiekas van de V.V. Nagele aangevuld met een bedrag van € 750.

—————————————————————————————————————————————————–
“BOLLENPELACTIE EERSTE DAMESTEAM”

Jeroen Schutte met zijn dames

Jeroen Schutte met zijn dames

Het 1e damesteam van de V.V. Nagele was er als een van de eersten bij om geld binnen te halen om de renovatieplannen van de V.V. Nagele te kunnen bekostigen. Al in december werden er bollen gepeld bij Jeroen en Esther Schutte. Zaterdag 12 juli kreeg deze dag een vervolg. Het damesteam ging toen de gladiolen in. Het uiteindelijk resultaat van deze 2 ochtenden mag er zijn want er werd door de dames maar liefst € 1.500 verdiend.

—————————————————————————————————————————————————–

“COÖPERATIEFONDS RABOBANK”

RaboDe renovatiecommissie van V.V. Nagele heeft enige tijd geleden een projectaanvraag in gediend bij het Coöperatiefonds van de Rabobank Noordoostpolder-Urk.

Dit  coöperatiefonds is bedoeld voor de  lokale samenleving. Het fonds steunt vernieuwende initiatieven en projecten die gericht zijn op versterking van het maatschappelijke, sociale of culturele leven. Initiatieven die de vitaliteit en de kwaliteit van de samenleving bevorderen. Die het leven prettiger maken. Een bijdrage uit het fonds draagt bij aan een betere leef- en werkomgeving van de lokale gemeenschap en dus van de klanten van de Rabobank.

Afgelopen  week (5 juni 2014) ontvingen wij  bericht van de Rabobank dat V.V. Nagele voor de 1e fase van haar renovatieplan,  “De keukenrenovatie”, een bedrag van € 3.000 toegezegd heeft gekregen.Een prachtig bedrag dat goed besteed zal gaan worden.
—————————————————————————————————————————————————–

“SCHIJT JE RIJK”

foto 2De “SCHIJT JE RIJK” actie is zeer succesvol afgerond. Op Koningsdag, zaterdag 26 april, was het een koe van Boer Bart Veerbeek die mocht bepalen wie de hoofdprijs in de wacht zou slepen. Het speelveld waar Bart’s koe haar behoefte moest doen was verdeeld in 400 kavels. Elke kavel moest € 2,50 euro kosten. Maar waar zou de koe haar vlaai neerleggen ? Het werd uiteindelijk het vak van Gerbrand van der Sar, de wedstrijdsecretaris van V.V. Nagele. Gerbrand sleepte hiermee de hoofdprijs in de wacht. Op 31 mei aanstaande gaat Gerbrand met nog een drietal andere personen naar de wedstrijd Nederland-Ghana in de Kuip. Dank uiteraard aan Boer Bart voor het ter beschikking stellen van de vlaai-producerende koe. Uiteindelijk leverde deze dag het fraaie netto-bedrag van € 859,50 op.

—————————————————————————————————————————————-

“DE DERDE HELFT”

foto

Het feestje in de Goede Aanloop, “de derde helft’, georganiseerd door de voetballende dames is zeer geslaagd. Een deel van de omzet ging naar de renovatie van de V.V. Nagele. In totaal heeft het de V.V. Nagele het mooie bedrag van € 1.024 opgeleverd. Dit is mogelijk gemaakt door de dames die voor de bediening zorgden en natuurlijk Hans Merks van de Goede Aanloop die dit mogelijk heeft gemaakt.

——————————————————————————————
“EEN WIJNTJE NAGELE DEUX

Wijntje 2De allereerste actie die op touw gezet was, was de verkoop van “Een wijntje Nagele Deux” . Een spontane actie van de spelersgroep van het tweede elftal van de V.V. Nagele. Organisatietalent en initiatieven is er zat bij deze mannen want de actie werd in no time op poten gezet en het resultaat mochten er zijn. De actie bestond uit de verkoop van flessen rode en witte wijn met een speciaal etiket. Elke speler moest een aantal flessen aan de man brengen en dat was zo vlak voor de jaarwisseling geen enkel probleem, want wie wil er met de kerst geen flesje rode of witte wijn “Nagele Deux” hebben. Zaterdag 25 januari overhandigde Chiel Vegterlo namens de spelers van Nagele 2 de netto-opbrengst aan voorzitter Rens Koene, een totaalbedrag van € 3.305. Een geweldig resultaat. Chapeaux voor de mannen van Nagele 2.

Aanvoerder Chiel Vegterlo overhandigde afgelopen zaterdag de cheque aan voorzitter Rens Koene.

Aanvoerder Chiel Vegterlo overhandigde afgelopen zaterdag de cheque aan voorzitter Rens Koene.

——————————————————————————————————————————————–

“HUTSPOTACTIE”

Aardappelen, uien, wortelen, rookworst met hutspotrecept

Aardappelen, uien, wortelen, rookworst met hutspotrecept


Na de eerste actie “Een wijntje Nagele Deux”werd vrijdagavond 31 januari 2013 de 2e actie gehouden: “
DE HUTSPOTACTIE”.Bij deze actie waren een groot aantal leden van de vereniging betrokken. Het voorwerk werd gedaan door de A-junioren die in de schuur van Thomas Keur aan de Zuidwesterringweg de zakjes klaar maakten. Wat zat er in deze zakjes: wortelen, aardappelen, uien en een rookworst. Ja en hoeveel zakjes maak je dan vooraf klaar. Optimistisch als wij waren zijn wij uit gegaan van 500 zakjes. Op de vrijdagavond werden een groot aantal senioren en junioren op pad gestuurd om deze hutspotpakketten aan de man te brengen en dat lukte erg goed. Als volleerde verkopers werden nagenoeg alle zakjes aan de man gebracht.  Uiteindelijk leverde deze actie na aftrek van kosten maar liefst € 2.107 netto op, een resultaat waar wij erg tevreden mee zijn. Er bleven nog enkele zakjes over en deze kregen uiteindelijk een uitstekende bestemming: “De Voedselbank”.

Kortom, de ook de hutspotactie kan als  een zeer geslaagde actie gezien worden.  Onze dank gaat uit naar alle leden die geholpen  hebben en niet te vergeten de  sponsoren die de producten beschikbaar hebben gesteld. Dit zijn Hagranop, Thomas Keur en de COOP.
Met deze actie hebben we zelfs de krant gehaald. In De Stentor van zaterdag 1 februari stond een mooi artikel met een prachtige foto.
Hutspotactie